Am antrenat creativitatea la Zilele Marketerului

În cadrul primului workshop din seria pregătită de asdMARK viitorilor marketeri, am aflat ce înseamnă să fii creativ, ce este creativitatea, cât de greu este să fim originali și ce ne împiedică pe noi să fim creativi și cum arată anatomia unei idei creative, însă partea cea mai interesantă a fost să aplicăm câteva metode care să ne sporească creativitatea.

Am abordat discuții legate de teme de actualitate din sfera creativității, care credem noi au încantat pe oricine preocupat să-și dezvolte abilitățile creative. Transferul de know-how de la acest workshop a fost interesant, temele fiind alese de Anca Balaban, coordonatorul departamentului de Social Media & Relații Publice.

Am ales ca în timpul alocat pentru workshop să vă pun pe tapet diferite exerciții și strategii de gândire care să vă ajute în antrenamentul creierului pentru a fi mai creativi. ( Anca Balaban)

Cele mai interesante lucruri pe care le-am aflat și pe care vrem să le împărtășim cu cei care nu au putut participa sunt:

  • potentialul creativ poate fi stimulat nu numai prin metode specifice, ci și prin înlăturarea factorilor care inhibă.
  • adoptarea unei atitudini pozitive și constructive favorizează creativitatea.
  • abilitatea de a fi (mai) creativ se poate dezvolta.
  • creativitatea nu este un dar genetic sau un accident, ci este rezultatul intenției noastre de a deveni mai inventivi, mai creativi.
  • metoda lanțului de cuvinte pe scurt → întreabă-te care este subiectul problemei careia vrei să îi găsești o rezolvare creativă; scrie cuvantul respectiv ca titlu pe o foaie; scrie apoi lista de cuvinte care îți vin în minte atunci când te gândești la cuvantul din titlu; observă ideile care se repetă; acelea sunt cele care merită dezbatute pentru a rezolva problema.
  • metoda multiplelor perspective a lui Da Vinci pe scurt → conform acestei metode, nu avem bazele înțelegerii unui lucru dacă nu percepem acel lucru din 3 puncte de vedere; practic este necesar să enunțăm problema din punctul nostru de vedere ca mai apoi să o formulăm din punctul de vedere a încă 2 alte persoane care pot fi implicate și în final sintetizăm perspectivele.
  • metoda reprezentării grafice a minții pe scurt → este un instrument de învățare și prezentare foarte eficient; poate fi folosit pentru prezentarea proiectelor, ideilor, planurilor de afaceri, dar și pentru învățare și rezumare rapidă.
  • metoda jurnalului de idei pe scurt → notarea ideilor proiectează informația în subconștient;  ideile venite în minte „din senin” notate într-un jurnal permite lucrul permanent la o idee, elaborarea acesteia, îmbunătățirea ei și cel mai adesea, folosirea ulterioară atunci când este nevoie.
  • metoda celor 6 pălării gânditoare pe scurt → este o tehnică de mare importanță care asemenea metodei multiplelor perspective ajută la privirea deciziilor și soluțiilor din maimulte unghiuri.

Nu uitați, ideile bune nu apar din neant, ci au întotdeauna în spate informații precise, relevante.

Faceți întotdeauna ceva constructiv cu timpul vostru. Cu atâția oameni în jur care spun că nu se poate, am ajuns la concluzia ca tot ce avem nevoie este imaginația!

Salutări creative dragi marketeri în devenire!

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.