Antrenament pentru fericire #1 – Trei lucruri bune

Fundament — Acest exercițiu de antrenare a fericirii face parte din cursul Introducere în știința fericirii despre care am scris deja aici pe blog și presupune faptul că trebuie să ne amintim și să enumerăm trei lucruri bune care ni s-au întâmplat pe parcursul întregii zile și să ne gândim care a fost cauza pentru care ni s-au întâmplat.

Timp necesar — 10 minute/zi pentru cel puțin o săptămână.

Instrucțiuni — Timp de o săptămână, în fiecare zi, ar trebui să scrii trei lucruri care au mers bine în ziua respectivă și găsești o explicație de ce situațiile respective au decurs așa. Este important să scrii totul pentru a crea în acest fel și o înregistrare palpabilă a lucrurilor frumoase care ți se întâmplă; nu este suficient să faci acest exercițiu mental. Lucrurile bune de trecut pe listă pot fi relativ mici ca importanță (de exemplu: soțul mi-a făcut cafeaua astăzi, mi-a zâmbit un copilaș, am simțit căldura soarelui, etc) sau chiar lucruri foarte importante (de exemplu: m-am îndrăgostit, m-am angajat, am cumpărat o casă, etc). Pentru a include acest exercițiu în rutina zilnică, unele persoane găsesc de mare ajutor să scrie seara, înainte de culcare. În timp ce scrii, urmărește aceste indicații utile:

  1. Scrie o expresie scurtă care să definească clar fiecare lucru bun care ți s-a întâmplat și pe care vrei să-l scrii în listă (de exemplu: soțul mi-a spus că sunt frumoasă).
  2. Scrie mai apoi totul, cu cât mai multe detalii, exact ce s-a întâmplat, ce ai făcut tu, ce ai spus, cui se datorează starea ta de bine, ce a făcut sau ce ți-a spus persoana respectivă.
  3. Include câteva cuvinte și despre cum te-ai simțit atunci dar și depre cum te-ai simțit mai târziu.
  4. Explică ceea ce crezi despre cauza acelui eveniment. De ce s-a întâmplat așa?
  5. Folosește ce stil de scris dorești, nu îți face griji despre cât de urât scrii, despre câte tăieturi faci. Și folosește câte detalii crezi că sunt necesare ca să poveștești despre cele 3 lucruri bune.
  6. Dacă observi că atenția îți zboară către situații negative, adu-ți aminte totuși despre ce ți s-a întâmplat frumos, ce ai simțit, și gândește-te la energia pozitivă din acele momente.

Poate că ți se va părea greoi dar o dată ce acest exercițiu va deveni rutină, chiar îți vei da seama că acest exercițiu este un bun antrenament pentru fericire și pozitivism.

Textul de mai sus este o adaptare pe care am scris-o eu, a lecției din cursul de introducere în știința fericirii, de aceea nu este o traducere cuvânt cu cuvânt, însă sper că se înțelege principiul de bază al exercițiului care ne va ajuta să gândim pozitiv. Cam despre același principiu v-am spus și eu mai demult în postarea „De-acum o să scriu de câte ori mi se va întâmpla ceva frumos”. De aceea, acum, mi-am propus, ca timp de o săptămână începând de azi, să-mi iau agenda și seara înainte de a mă băga în pat să scriu cele 3 lucruri care mi-au făcut ziua mai minunată.

Pe final, urez spor la scris gânduri pozitive tuturor celor care vor prelua acest antrenament pentru fericire prin care vor învăța treptat cum să gândească pozitiv.

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.