Ce fel de eveniment organizezi?

Voi incepe sa scriu ghidul practic al organizarii unui eveniment. M-am gandit ca ar fi util, chiar si pentru mine. Asa imi copiez notitele de pe agendele mai vechi din liceu de pe vremea cand organizam fel de fel de activitati si imi ordonez informatiile ca sa le am la indemana mereu.

Potrivit unui raport recent de pe Wall Street Journal, este nevoie de circa 150 de ore pentru un planificator de evenimente, ore de lucru cu personalul, pentru a organiza un eveniment major de la inceput pana la sfarsit. Fa tu calculele cam cat si ce se fac in orele astea.

Ce e drept, mi se pare ca organizarea de evenimente iti impune un ritm alert, iti utilizeaza intr-o oarecare masura creativitatea si iti ofera posibilitatea sa iti dezvolti aptitudinile de time management. Beneficii clare, nu?

Pana acum am organizat cam 31 de evenimente cand eram la liceu: prezentari (8), dezbateri (5), cursuri (3), concursuri (2), campanii de FR/promovare (7), piese de teatru (5) si cursul festiv si banchetul de la sfarsit de clasa a XII-a. Dupa liceu nu m-am mai ocupat de asta, insa …ceea ce urmeaza pentru mine si pentru Cristian in luna decembrie ma starneste sa imi organizez tot ceea ce stiu despre organizarea de evenimente. (AMR 30 de zile, dle Balaban)

Primul pas important pe care trebuie sa il faci atunci cand ai in vedere organizarea unui eveniment este sa te gandesti si sa stabilesti ce fel de eveniment organizezi, fie ele personal, fie corporate, fie un alt fel de eveniment.

Eu incadrez urmatoarele evenimente ca fiind personale / private:

  • botez/petrecerea de botez
  • zi de nastere
  • aniversare de nume
  • logodna
  • nunta/pentrecerea de nunta
  • sarbatori, etc.

In ceea ce priveste celelalte evenimente, cele mai importante categorii cred ca sunt:

  • banchete
  • receptii
  • cursuri festive
  • seminarii
  • diverse ceremonii
  • colocvii
  • concerte
  • concursuri
  • conferinte
  • dezbateri
  • expozitii
  • festivaluri
  • traininguri sau cursuri
  • targuri
  • prezentari
  • reuniuni
  • lansarea unui produs
  • lansarea unei firme
  • workshop
  • alte tipuri de evenimente care nu imi trec acum prin minte

De asemenea evenimentul poate fi indoor sau outdoor.

In ceea ce priveste evenimentele corporate, cred ca e eficient sa diferentiem clar un eveniment intern (adresat publicului intern) fata de un eveniment extern (evident, adresat publicului extern).

Organizarea unui eveniment, in mod profesionist, este dificila si necesita o strategie riguroasa. (Larisa Toader, Managing Director Russenart Communications, Autor “Secretele relatiei cu presa – sfaturi practice si studii de caz“)

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.