Cum promovează asdMARK recrutările în Social Media

Care ar fi motivele pentru care un student alege sa fie intr-un ONG sau altul? Cum isi alege asociatia in care vrea sa faca voluntariat? Parerea mea este ca tine cont de modul in care ONG-ul se prezinta si isi comunica evenimentele si proiectele pe care le desfasoara, dar si de aria de activitate, pentru ca studentul vrea sa se implice in proiecte strans legate de domeniul in care vrea sa profeseze dupa ce termina facultatea.

Asadar, cum determina un ONG un student sa-i fie membru? Practic, este vorba despre a ajunge la studenti. Este nevoie de …online, de Facebook, pentru ca in afara cursurilor/seminariilor, a invatatului si a iesirilor in oras studentul nostru sta pe internet ore in sir. Si pe observate stiu ca uneori sunt online si in timpul cursurilor (smartphone-urile astea) sau cand invata (laptopul in brate, facebook-ul deschis, cartea undeva prin preajma),   asa ca este clar ca si in restul timpului, cand nu au altceva mai bun de facut, tot pe internet se petrec toate. Prin urmare, zic eu ca metodele de promovare online ajuta asociatiile sa comunice mai usor cu publicul lor tinta = studentii, pentru a-i determina sa aplice ca sa devina membrii. Asta ca sa nu mai spun si de faptul ca de cele mai multe ori, daca se foloseste o campanie online se acorda un buget foarte mic promovarii.

Cum arata o campanie in social media pentru recutarea de voluntari? M-am gandit ca la intrebarea asta pot raspunde foarte aplicativ, pentru ca tocmai am incheiat campania de recrutari din cadrul AsdMARK. Pentru campania de recrutare din aceasta primavara, noi ne-am bazat pe ideea de cautare de studenti care sunt pasionati de marketing. Trec peste faptul ca mai intai ne-am gandit ca obiectiv are campania de recrutare, ce fel de studenti am avea nevoie, care este scopul campaniei de recrutare si am stabilit timeline-ul si persoanele responsabile pentru campania de recrutare, pentru ca vreau sa detaliez partea legata de  strategia campaniei de comunicare prin care ne-am propus sa crestem notorietatea asociatiei si sa interactionam cu publicul tinta prin continut. De la un pasionat de marketing, la candidat pentru recrutare in cadrul asdMARK.

In ceea ce priveste strategia campaniei de comunicare am avut in atentie:

  1. Ideea strategica: Trasatura unica asdMARK = 100% dragoste de marketing
  2. Ideea creativa: Ce beneficiu comunicam studentilor = dezvoltarea personala si profesionala pe care o ofera asdMARK
  3. Ideea executionala:
    1. de pe 11 februarie am inceput o perioada de teasing – fiecare membru al asdMARK si-a schimbat coperta de pe facebook cu cea destinata acestei perioade; pe pagina de facebook am postat fotografii care sa sustina mesajul perioadei de teasing;
    2. de pe 18 februarie am inceput promovarea efectiva a recrutarilor – fiecare membru asdMARK si-a schimbat coperta de facebook si poza de profil cu cea destinata campaniei de recrutare; pe pagina de facebook am postat linkuri catre articole de pe site-ul asociatiei, cu  parerile personale ale membrilor din cadrul asdMARK ca studentii vizati sa isi faca o parere despre oamenii care fac parte din echipa dar si despre asociatie, evenimentele organizate si alte articole folositoare unui student pasionat de marketing; pe grupul FEAA de pe facebook membrii au postat periodic mesaje legate de recrutari; de asemenea pe profilele personale;
    3. pe 27 februarie a avut loc prezentarea asociatiei – pe facebook activitatea mea a fost sa postez ce se discuta pe pagina evenimentului si sa raspund comentariilor celor care nu au avut cum sa ajunga la prezentare; atunci cand a fost momentul sa le vorbesc despre asociatie si sa ma prezint le-am spus de la inceput celor prezenti de ce le-am cerut pe pagina evenimentului sa isi ia telefoanele la ei: i-am rugat sa dea check in la FEAA si sa scrie ceva ce le trece prin minte dar sa mentioneze @Asociatia asdMARK; asta pentru ca am vrut ca cei care nu au fost prezenti sa vada ca alti prieteni de-ai lor au reusit sa ajunga si sa vada cum e la noi in echipa;
    4. pe 28 februarie am incheiat campania de recrutare – pe pagina de facebook a asociatiei totul a revenit la postarile normale din timpul semestrului, urmand ca in curand sa prezentam noii membri voluntari
  4. Sa folosim online-ul ca mediu de comunicare principal si facebook-ul si site-ul asociatiei drept canale de transmitere a mesajelor campaniei de recrutare.

In ceea ce priveste implementarea strategiei campaniei de comunicare:

In perioada de teasing profilul unui membru asdMARK arata asa:

profil facebook in perioada de teasing pentru recrutari

In perioada de promovare efectiva a recrutarii orice membru voluntar asdMARK avea un profil asemanator cu cel de mai jos:

profil facebook membru asdmark perioada promovarei recrutare

In perioada de promovare efectiva a recrutarii coordonatorii de departamente din cadrul asdMARK si-au schimbat elementele vizuale de profil astfel:

profil facebook coordonator de departament perioada promovare recrutare

Pagina de facebook a asociatiei a aratat cam asa:

pagina de facebook perioada promovare recrutare

Exemple de postari ale membrilor pe perioada campaniei de recrutare:

postare prezentare asociatie recrutarepostare recrutare voluntari

Cam asa a aratat promovarea recrutarilor pentru Asociatia asdMARK. Pentru noi a fost defapt un fel de joc, un “telefonul fara fir” vizual. Prin acest joc, am punctat importanta pasiunii pentru marketing pe care “trebuie” ca membrul asdMARK sa o aiba. Asta a fost Campania de Recrutare marca asdMARK, pornita de la o idee simpla dupa cum am povestit intr-o postare anterioara, din perspectiva comunicarii online prin intermediul social media, in speta – prin facebook. Ce vreau sa mai spun este ca pe pagina asdMARK de Facebook voi posta tot ce pregatim noi – proiecte si evenimente, dar si surse de inspiratie pentru studentii care vor sa lucreze in marketing. Oricum, din ceea ce stiu, Facebook este platforma sociala care e abordata in majoritatea organizatiilor studentesti. Daca va intrebati de ce noi nu am folosit alte platforme, raspunsul este simplu: publicul nostru tinta, studentii ieseni nu folosesc inca twitter, google plus, chiar daca au cont.

Voluntariatul meu in cadrul asdMARK a inceput pe la sfarșitul lunii octombrie, in 2012. Asa am ajuns sa ma ocup de ceea ce inseamna comunicare pe online – strategie, creatie, campanii social media. Pe viitor, daca vom mai avea campanii mai importante voi mai scrie din nou pe blog despre ele. Oricum capitolul recrutari nu e incheiat, pentru ca in scurt timp – cateva zile – va trebui sa tragem linie si sa evaluam cum ne-a mers si care sunt rezultatele. Practic, pentru rezultate am conceput campania de promovare a recrutarilor.

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.