Despre antreprenoriat la Marketing Evening

Asa cum spuneam mai demult, participantii la a 9-a editie a evenimentului Marketing Evening, au avut cel putin 10 motive sa participe. Asa ca hai sa dau si exemple dintre cele mai interesante motivatii primite la inscriere:

  • Motivele pentru care vreau sa particip la acest eveniment sunt mai multe, insa o sa le inglobez pe toate in doua si anume: pentru ca sunt pasionata de dezvoltarea personala, dar si pentru ca in viitor imi doresc sa imi dezvolt propria mea afacere. Consider ca participarea la acest eveniment va insemna inca un pas pentru visul meu.
  • Speakerul acestui eveniment este un om caracterizat prin succes, ambitie, determinare. Consider ca este o oportunitate pentru mine prezenta la acest eveniment, unde am ocazia de a asimila informatii pretioase pentru dezvoltarea mea profesionala.
  • Vreau sa aflu mai multe informatii despre cum pot transpune o idee de afaceri in realitate, intr-un mod cat mai optim pentru a avea performante.
  • Doresc sa particip la acest eveniment din dorinta de a cunoaste cat mai multe pareri legate de antreprenoriat, despre cum imi pot da seama daca am abilitati de antreprenor si daca da, cum sa le fructific cat mai bine, de asemenea vreau sa aud experienta lui Severin Sanzianu.
  • Mi-ar placea foarte,foarte mult sa particip la acest eveniment deoarece sunt sigura ca acesta ma va ajuta sa invat cat mai multe lucruri despre antreprenoriat si despre cum as putea sa-mi dezvolt abilitatile antreprenoriale. Ca si student sunt foarte multe oportunitati minunate de care trebuie sa profitam ,dar pentru a ajunge un antreprenor de succes trebuie sa avem si o baza de cunostinte impartasite de cei mai buni..Inca din liceu am fost pasionata de aceasta idee si tot timpul urmaream emisiuni de profil; spre exemplu “Arena leilor” era o emisiune extraordinara din care puteai afla o multime de sfaturi de la cei mai buni si tot timpul imi doream sa am si eu contact cu profesionisti. Mi se pare un eveniment extraordinar si chiar mi-as dori sa asimilez cat mai multe idei de un spcialist in domeniul vanzarilor.

Spre surpriza mea, sala pe care am rezervat-o pentru desfasurarea evenimentului a fost neincapatoare, dovada ca tematica supusa atentiei este de mare interes in randul tinerilor, in randul studentilor, de la marketing si nu numai.

Seara a inceput cu multe zambete, deoarece participantii nu se asteptau ca invitatul special, Nicu Severin Sanzianu, sa ii intampine pe fiecare in parte cu o strangere de mana si cu o urare de bun venit care te facea sa uiti de eveniment, lasandu-ti impresia ca de fapt ai venit la o discutie prietenoasa despre antreprenoriat cu o persoana care are destula experienta din care sa impartaseasca tuturor!

Si intr-adevar a fost o discutie prietenoasa, de la care participantii au plecat cu cateva idei sau mesaje:

  • Nicu Severin Sanzianu a luat startul in vanzari in 2002, ca si membru AIESEC, unde a facut fundraising. Apoi a continuat din 2004 ca director de marketing-vanzari, ca mai apoi in perioada 2005 – 2009 sa fie trainer la Petrom. Nu era multumit cu statutul de angajat, asa ca in 2008 a infiintat propria sa companie de training – Premian. 
  • Cauta progresul si dezvoltarea!
  • Daca ai o viziune, cauta metodele sa o faci sa devina realitate.
  • Pentru a dezvolta capacitatea antreprenoriala ai nevoie de – competente, motivatie bazata pe nevoia de a realiza ceva si abilitati antreprenorile, dorinta de independenta, creativitate, luciditate, asumarea de riscuri, dar si de un climat economic favorabil. Dar cel mai important e “sa te arunci in apa si sa inoti”.
  • Primul pas este întotdeauna cel mai dificil.
  • Cheia in antreprenoriat este de a avea cat mai multe “veverite” in jurul tau. La “veverite” trebuie cautata atitudinea si motivatia asupra vietii dar si asupra afacerii. 
  • O persoana “veverita” = o persoana care sa uimeasca prin “sariturile” sale, de pe o creanga pe alta, la mare inaltime, si prin “viteza cu care alearga” pe ramurile “arborilor”; o persoana indrazneata si curajoasa;
  • Acolo unde altii vad doar piedici si probleme, antreprenorul va vedea oportunitati, va vedea posibilitatea de a intreprinde ceva si a pune in practica idei.
  • KASH = Knowledge – Attitude – Skills – Habits
  • In antreprenoriat, pentru a dezvolta ceva de succes si de durata, trebuie sa vedem cererea de pe piata, apoi sa ne regasim o pasiune in acea cerere. Cererea poate fi satisfacuta prin pasiune.
  • Pe de o parte este cererea, pe de alta parte este raspunsul la cerere cu pasiune.
  • Ca si motivatii, cele mai importante sunt: spiritul de independenta, credinta in propriile puteri, dorinta  de a avea succes acolo unde altii nu vad decat pericole + pasiune + gandul ca ai sansa sa iti urmezi un vis si zi de zi faci numai lucruri care iti plac.
  • Sfat pentru studenti: faceti voluntariat, efectuati stagii de practica.  
  • Succesul in afaceri nu are o reteta!
  • Persistenta si incapatanarea ajuta in a avea succes, succes care pana la final, nu va inceta sa apara.

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.