Green Endorsement – prima campanie importantă pentru recunoașterea voluntariatului la angajare

Mă alătur campaniei lansate de Publicis Groupe Romania și inițiativa „Plantăm fapte bune în România” pentru a vă aduce în prim plan informațiile esențiale despre aceasta, pentru că eu chiar cred în ideea lor și sper ca în viitor să se implementeze tot mai multe proiecte care să încurajeze voluntariatul ca un plus la angajare. Campania Green Endorsement este realizată în colaborare cu 30 de companii și este susținută de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Fiind o susținătoare convinsă a campaniilor de mediu ce au ca scop plantările, mi-a plăcut foarte mult ideea și de aceea m-am gândit să prezint pe blog măcar un scurt rezumat cu tot ce trebuie să știți despre campanie:

  • Cine se ocupă de  campania Green Endorsement? — promotorul acestui proiect este Publicis Groupe Romania, care a reușit și a atras mai multe companii din România să înțeleagă importanța voluntariatului în viitorul tinerilor, situația critică a pădurilor și nevoia de atitudine.
  • Ce spune d-na Liana Buzea, fondatorul inițiativei Plantăm fapte bune în România? —„Cel mai de preț lucru pentru noi a fost, încă din 2011 de când am demarat acest proiect, implicarea în organizarea acțiunilor și plantațiilor locale. Faptul că această muncă este în prezent recunoscută ca experiență profesională și are greutate în procesul de recrutare al partenerilor corporate este un atu pe care sperăm să îl valorifice majoritatea tinerilor în căutarea unui loc de muncă, cât și cei care au deja un loc de muncă și doresc să-și dezvolte diferite abilități. Voluntariatul, atâtă vreme cât este realizat în mod profesionist, îți poate dezvolta cariera, iar noi ne bucurăm atât de efectul acesta, cât și de cel asupra mediului înconjurător și comunității.”
  • De ce s-a inițiat campania „Green Endorsement”? — în contextul în care România se află în topul țărilor din Europa în ceea ce privește tăierile ilegale de păduri și, în același timp, în coada listei la voluntariat, scopul campaniei este de a informa și de a produce conștientizarea în rândul tuturor românilor a faptului că plantarea pentru reîmpădurire și protejarea mediului sunt responsabilitățile noastre, ale tuturor, mai ales că deja, peste 30 de companii multinaționale și alți jucători importanți din economia romanească acordă formal atenție voluntariatului în analiza profilului candidatului la angajare.

  • Care este ideea campaniei? — Campania își propune să creeze o legătură între viitorul mediului înconjurător și viitorul profesional al tinerilor, dat fiind faptul că aceștia sunt mai preocupați de carieră și de viata personală, decât de mediul înconjurător, iar voluntariatul se află la coada listei de preocupări. De aceea, voluntarii participanți la acțiunea de împădurire națională organizată de „Plantăm fapte bune în România” vor primi, începând cu această lună, certificatul Green Endorsement, un certificat care este recunoscut de 30 dintre cele mai mari companii din țară.
  • Ce este certificatul Green Endorsement? — Green Endorsement este un certificat care atestă oficial implicarea în organizarea inițiativei de împădurire națională, sub forma de voluntar organizator sau voluntar plantator, fiind de asemenea un certificat care dovedește calități importante pe care orice companie și le-ar dori de la angajații săi.
  • Când și unde se desfășoară acțiunile de plantare? — prima acțiune pe anul acesta are loc pe 19 martie (sâmbăta aceasta) în județele Giurgiu, Vâlcea, Timiș, Buzău, iar pe 26 martie va avea loc cea de-a doua acțiune de plantare în județul Iași; aceste activități vor fi continuate cu îngrijirea plantațiilor, iar în toamnă va avea loc din nou o acțiune amplă de împădurire în aceeași zi în mai multe județe.
  • Cum trebuie să procedați dacă vreți să vă implicați? — voluntarii organizatori se pot înscrie pe link-ul acesta, iar voluntarii plantatori aici. Mai multe detalii despre pozițiile de voluntari organizatori sau voluntari plantatori puteți citi mai jos:

Print

Susțin campania „Green Endorsement” pentru că mi se pare un prim demers curajos al unui grup de important din industria marketingului & comunicării, dar și pentru că mi se pare a fi foarte important ca tinerii să înțeleagă că și acțiunile de plantare ar trebui să facă parte din viața lor, dar și ca marile companii să recunoască și acțiunile realizate voluntar pentru binele comunității, ca experiență.

Așa cum am mai scris pe-aici pe blog, pot spune cu bucurie că din 2007 și până acum, am deja la activ mai mulți copaci plantați și împreună cu Măriuca avem un copăcel adoptat în parcul municipal Osoiu, de anul trecut.

Sper din  tot sufletul ca această campanie să devină un proiect de referință  și să responsabilizeze cât mai multe companii și cât mai mulți tineri în recunoașterea și susținerea activităților de voluntariat.

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.