Interviu – Adelina Bortan: “Un event planner trebuie să fie multitasking.”

adelina bortan pr & event planner prima tv

Astazi m-am gandit ca ar fi bine pentru mine dar si pentru voi sa o cunoasteti mai bine pe Adelina Bortan. Asta pentru ca nu foarte multi stiu detalii legate de activitatile pe care Adelina le intreprinde.

Te rog să îmi spui pentru cititorii blogului – nu pentru că eu nu te-aș cunoaște – un pic despre tine, despre cum ai ajuns să fii event planner & PR pentru Prima TV, dar și despre celelalte activități ale din domeniul PR-istic pentru a-și forma și ei o imagine de ansamblu.

Adelina Bortan: Povestea mea se aseamana cu a multora care activeaza in aceasta industrie si nu numai. Am trecut printr-un intreg proces de recrutare si asa am ajuns sa lucrez in acest domeniu. Sigur, studiile in acest domeniu, dar si competentele dobandite in decursul anilor in aceasta meserie m-au ajutat in acest sens.

Ce anume îți place la ceea ce faci?
Adelina Bortan: Imi place totul. Iubesc aceasta meserie si cred ca nu as putea face altceva.  De la materialele de PR pe care trebuie sa le redactez (stiri de presa, comunicate de presa etc.) pana la organizarea de evenimente, in aceasta meserie totul este challenging.

Cum reușești să te ții up-to-date în legătură cu ceea ce se petrece în industria organizărilor de evenimente?
Adelina Bortan: Merg la multe conferinte si workshopuri internationale pe aceasta tema. Uite, un curs pe il recomand tuturor si care pe mine m-a ajutat enorm in acest domeniu este cel de Event management, organizat de CIPR  in Londra.

Ce tipuri de evenimente organizezi?
Adelina Bortan: O gama larga de evenimente. Trebuie insa sa marturisesc ca preferatele mele sunt conferintele tematice. La aceasta categorie ma mandresc si cu cateva reusite. Una dintre ele este organizarea primei conferinte din Romania dedicata specialistilor de Comunicare Interna la care am avut ca invitati doar speakeri internationali.  De altfel, in acest an pregatim in acest domeniu o noua serie de evenimente, marca FEIEA.

Cine poate fi event planner? Și aici mă refer la ce tip de persoană, cu ce competențe și aptitudini să fie ”la pachet”?
Adelina Bortan: Un event planner trebuie sa fie “multitasking”. Sa poata urmari simultan mai multe activitati, planuri si echipe, chiar atunci cand nu le coordoneaza el. Sa poata tine pasul cu termenele-limita de care depind, in cascada, operatiunile urmatoare si bunul mers al pregatirii evenimentului. In ceea ce priveste abilitatile personale ale organizatorului de evenimente, acestea trebuie sa includa ascultarea activa, talentul oratoric dar si al exprimării corecte in scris, pragmatismul si un bun management al timpului, capacitatea de asimilare permanenta a unui volum mare de informatii, prezenta si personalitate ferma si nu in ultimul rand empatie.

Dacă cineva este interesat în a deveni un planificator de evenimente, ce i-ai  recomanda pentru a începe? 
Adelina Bortan: Cred cu tarie ca un background teoretic este necesar in orice meserie iti doresti sa activezi. De aceea, ii invit pe cei care isi doresc sa lucreze in Organizarea de evenimente la workshopurile pe care le voi sustine la Iasi.
 
Ce sfaturi ai pentru studenții de la Relații Publice? 
Adelina Bortan: Ii sfatuiesc ca in anii de facultate sa nu se limiteze doar la a studia. Este important ca in timpul anilor de facultate sa se implice in organizarea diferitelor evenimente, in activitati de PR, voluntariat.

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.