Principiile unui stil de viață echilibrat se-aplică de la micul dejun

Faptul că am născut s-a răsfrânt și asupra stilului meu de viață. Am mai puțin timp pentru a fi atentă la ceea ce mănânc, pentru a face mișcare sau pentru a ieși din zona de confort prin activități sportive.

Desigur, asta nu mă împiedică să cred că principiile unui stil de viață sănătos și echilibrat ar trebui să fie cele care mă ghidează, indiferent de cât timp am sau nu am la dispoziție.

Și-atunci cel mai ușor îmi este când de la începutul zilei aleg să mănânc alimente sănătoase, și asta nu dintr-o preocupare pe care o consider necesară oricui, ci pur și simplu dintr-o obișnuință pe care am căpătat-o după ce am început să iau în serios starea de bine a felului în care arăt și mă simt. Există tentația de aface asocierea alimentelor sănătoase cu alimentele gustoase. Mai ales că primul instinct atunci câd facem cumpărături este de alege de pe rafturile magazinului alimentele care ne satisfac plăcerea gustului în detrimentul celor care ne-ar hrăni cu adevărat organismul. E-un cerc vicios în care mulți dintre noi ne regăsim.

Totuși mi-am impus ca să am grijă de felul în care arăt și felul în care mă simt când mă privesc în oglindă, dar mai ales să am grijă de sănătatea mea cu ajutorul unor principii ale unui stil de viață echilibrat, nu cu ajutorul unei diete minune. Nu cred în diete. Cred în echilibru, în alimentație sănătoasă și mișcare, dacă se poate, toate acestea, aplicate încă de dimineață, începând chiar cu micul dejun.

De aceea, uneori îmi place ca la prima masă din zi să mănânc fulgi de porumb cu lapte, alteori un sandviș – pâine, cașcaval, castraveți și roșii, alteori o omletă cu salată de roșii și castraveți. Uneori prăjesc pâinea și o ung cu unt și dulceață în diminețile când simt nevoia de dulce sau o ung cu brânzică cu verdeață. Dacă am mai mult timp la dispoziție și Măriuca doarme îmi place să fac o salată. Oricare ar fi alegerea mea, consider că aceste alimente la micul dejun sunt startul unei zile care începe așa cum trebuie.

Masa aceasta de dimineață este cea care îmi dă tonus, mă ajută să fiu activă, să capăt forțe pentru tot ceea ce am de făcut. Și chiar am multe de făcut. Știți asta dacă sunteți mămici cu copilași mici, de până în 2 ani, când energia și curiozitatea lor sunt la cote maxime. 😀

Iar per total mă simt bine cu mine, cu corpul meu, cu felul în care arăt, cu dimensiunile bust – talie – șolduri și cu numărul de kilograme, iar probleme de sănătate, chiar nu am.

Repet, soluția care are grijă de Kilograme, de corp și implicit de sănătate, nu este o pilulă magică, o dietă minune. Soluția este să ne acceptăm și să ne iubim corpul, astfel încât să mâncăm cât mai sănătos și să facem câtă mișcare ne permite timpul.

Anul acesta, Federația Internațională de Diabet atrage atenția asupra importanței unei alimentații sănătoase, atât pentru prevenirea diabetului zaharat de tip 2, cât și pentru o gestionare mai bună a acestei afecțiuni de către persoanele cu diabet. Acum aproape 2 săptămâni, mai exact pe 14 noiembrie s-a sărbătorit Ziua Mondială a Diabetului. Cu ocazia aceasta, vreau să împărtășesc o imformație care poate fi valoroasă pentru cineva care întâmpină problema diabetului – pe site-ul http://www.complete-life.ro/ pot fi găsite sfaturi și informații de încredere despre această afecțiune și consider că este bine să afle de existența lui cât mai multă lume.Mie îmi place foarte mult inițiativa și de aceea susțin campania. Pentru că ideal ar fi ca toată lumea, cu sau fără diabet, să se străduiască pentru a avea o alimentație sănătoasă și să dăm importanță în primul rând sănătății și mai apoi ascensiunii profesionale sau financiare.

Complete Life 680x150px

Anca Balaban

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.