Recenzie: “Cum să devii Social Media Manager în 7 zile”

cum sa devii social media manager in 7 zile emanuel grigorasDaca tot am citit recent cartea “Cum sa devii Social Media Manager in 7 zile” zic ca e momentul unui recenzii rapide.

Cele mai importante idei cu care am ramas dupa ce am citit cartea sunt acestea:

• Daca nu eram prezenta online pana acum, nu existam pentru organizatiile in care poate imi doresc sa lucrez. Asa, am un avantaj. Sunt “vizibila”.
  • Daca nu controlez eu informatiile care apar online despre mine, le vor controla altii, ceea ce nu ar fi tocmai bine pentru mine.

Dupa ce am parcurs toata cartea mi-am dat seama ca se adreseaza mai ales celor care nu au nicio legatura cu mediul online, inca. Practic, este pentru cei care si-ar dori o profeie noua, intr-un domeniu relativ nou. Recomand asadar lecturarea cartii in cazul in care esti junior in cadrul unui departament de PR sau marketing sau tanar antreprenor si vrei sa iti promovezi cat mai eficient propria afacere.

Un Social Media Manager este cel care face posibila comunicarea unei organizatii cu mediul online. El/ea creeaza prezenta online a unei organizatii (Website, Blog, Facebook, Twitter, etc.), creeaza continut online, il distribuie si il actualizeaza, pastreaza si creste reputatia organizatiei, pastreaza clientii vechi informati si atrage clienti noi.

Astfel, daca vei citi cartea despre care iti spun, vei invata cum sa iti construiesti un website, cum sa structurezi informatiile pe care le vei face publice pe site sau pe conturile de pe retele sociale, care sunt elementele componente ale social media necesare construirii prezentei sociale online si mentinerii statului social online ale unei companii, ce este si ce face un Social Media Manager, ce inseamna brand-ul personal in lumea online, care sunt principiile cele mai importante pe care le curprinde planul de social media marketing si cum sa transformi ceea ce faci online in fiecare zi in servicii pe care sa le vinzi unor clienti.

Impreuna cu cartea am primit si CD-ul care continea documente folositoare unui SMM: un model de contract de prestari servicii, o lista de activitati zilnice pe care le face SMM pentru un client, un model prin care un SMM isi poate prezenta oferta sa de servicii potentialilor clienti si un model de raport lunar al activitatii social media.

Pentru mine, cartea aceasta a avut un efect de intaririi a viziunii pe care o aveam deja despre social media. Din cate stiu, am inteles ca autorul intentioneaza sa continue ideea cartii cu noi editii care sa aduca informatii relevante. Asa ca vin cu o sugestie – abordarea mai pe larg a engagementului fanilor pe care ii poate obtine o companie in online si a ROI-ului. Desi au fost informatii care au atins acest subiect, eu zic ca merita mai multa atentie, poate chiar un capitol separat.

Anca Balaban