Să îți povestesc despre asdMARK și pasiunea mea pentru marketing

Am tot auzit pe la evenimentele la care am fost (si recunosc, am fost la multe in ultimii 3 ani) de la oamenii de succes niste cuvinte ce sunt repetate in mod consecvent:

“Trebuie sa iubesti ceea ce faci pentru a fi un succes.”

sau

“Orice ai face, fa ceea ce iti place.”

Sunt aici pentru a sustine si valida prin aceasta postare cuvintele de mai sus, precum si semnificatia lor si impactul pe care l-au avut asupra mea.

Eu am inceput sa iubesc marketingul prin clasa a XI-a cand curriculumul specific profilului la care eram (profil – servicii, specializarea – tehnician in activitati economice) a cuprins un nou obiect de specializare, adica Marketingul afacerii.

Asa am inceput sa prind noi infrmatii despre rolul marketingului, obiectivele sale, principiile si functiile pe care le are, dar si despre cercetarea de marketing si nevoile clientilor.

Ceea ce aflam la ore mi-a fost suficient cat sa imi dau seama ca mi-ar placea foarte mult sa stiu mai multe despre marketing si sa profesez in domeniu, atunci “cand voi fi mare”.

Mi se parea un subiect placut si distractiv la care nu depuneam niciun efort ca sa retin ceea ce mi se spunea. Notiunile se asezau usor in mintea mea si imi dadeau impulsul de a afla mult mai mult decat ceea ce aflam la scoala. Ce era sa fac? Sa ma distrez citind singura mai mult. Si am citit. Am citit carti despre marketing.

Le-am luat la rand pe cele din biblioteca mamei mele. Asa am dat peste un manual de la FEAA, pe care am ajuns si eu sa studiez acum. Iti dai seama ca acum paginile mi-s cunoscute de cand eram la liceu. Si totusi cartile pe care le aveam acasa despre marketing nu-mi erau suficiente. Am inceput sa citesc pe net tot felul de carti. Au inceput sa imi placa din ce in ce mai mult cele scrise de autori straini. Asa imi dezvoltam si vocabularul in limba engleza.

Cand a venit timpul sa aleg facultatea pe care s-o urmez, a fost usor pentru mine. Deja aveam format in minte un traseu pe care as putea sa il am. Am mers la sigur, cu un singur dosar pe care l-am depus la FEAA. Poate ca cel mai mult regret insa ca nu mi-am ascultat instinctul sa bifez ca prima optiune la specializare marketingul si am ales finante banci. Despre finante banci pot spune ca e ok, dar simt ca … nu gasesc atat de multe lucruri care sa imi placa. Si sigur nu voi profesa in domeniul bancar.

Ma vad intr-un loc unde pot sa las imaginatia sa zburde. Un loc in care imaginatia sa imi foloseasca. Un loc ca asta ar fi in domeniul marketingului. Din acest motiv, cu toate ca nu sunt la specializarea marketing, nu renunt asa usor…continui sa citesc mult despre pasiunea mea si aplic mult din ceea ce citesc. Pentru ca degeaba as avea teoria daca practic nu as face nimic, nu-i asa?

Asa ca m-am gandit anul trecut sa ma mai inscriu la o facultate care sa imi fie complementara..dar care a ajuns sa imi placa mult. Comunicare si relatii publice. Domeniu conex cu marketingul.

Vezi? Cam orice chestie ajung sa o raportez la marketing. De-asta cred ca o cariera in marketing mi-ar placea foarte mult. Pentru ca ar fi o provocare continua pentru mine. Piata se schimba mereu, tehnicile trebuiesc mereu adaptate la cerintele acesteia. Frumos, nu?

Pentru ca mi-a placut mult, mult nu am renuntat. Nici tu sa nu renunti niciodata la ceva ce iti place. In final, vei gasi modalitatea sa faci din ce in ce mai mult ceea ce iti place.

Asa si eu, m-am gandit ca daca tot pot sa imi comunic gandurile, ideile si informatiile intr-un mod clar si concis, fie scris, fie verbal, daca tot reusesc usor sa imi dau seama care este problema si sa fac un plan de actiune pentru a o rezolva, daca tot sunt creativa si am mereu idei noi si le pot organiza astfel incat ceilalti sa ma inteleaga… de ce sa nu fiu buna pentru marketing? De ce sa nu incerc sa fac ceva in domeniu?

Si am gasit si ce. O echipa de tineri ca si mine, pasionati de marketing. Mai simplu: asdMARK.

Asociatia AsdMARK este un proiect deosebit de stimulativ, care scoate din “amorteala” teoretica a facultatii studentii, antrenandu-i intr-o pregatire practica in domeniul marketingului.

Suntem studenti pasionati de marketing, ne place sa lucram in echipa si speram ca anul acesta universitar sa avem niste proiecte interesante. Asa ca nu ne suparam daca ne urmariti sa vedeti cam ce avem de gand.

Poti sa ne cunosti pe data de 20 noiembrie 2012, ora 19:00, la Cărturesti, Iulius Mall, la Marketing Evening, editia a saptea, la o discutie speciala dedicata leadership-ului cu Gabriela Zboiu.

Ne vedem acolo!

Anca Balaban

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.