Social Media Summit Iași – Event Report Notes

Pot spune acum, dupa SMS Iasi, ca evenimentul si-a atins scopul (cel putin pentru mine) pe care Marta Usurelu l-a mentionat inca de la inceput. Am avut senzatia ca particip la un fel de training si cu siguranta mi-am mai adaugat ceva in dosarul de idei de tinut minte si de aplicat de acum incolo.

sms iasi asdmarkIn ceea ce priveste materialul prezentat de catre speakeri, mie mi-au atras atentia prezentarile sustinute de Cristian China-BirtaCristian SutuAdrian Nechifor, Crenguta Rosu, Alexandru Negrea si Cristian Manafu, iar motivele sunt simple: ori am aflat informatii pe care as fi vrut sa le aflu, ori prezentarea a fost interesanta din punct de vedere al perspectivei.

Sa nu uit: as vrea sa il felicit pe Adi pentru prezentare: am fost de acord cu multe dintre aspectele pe care le-a pus in discutie, stiu ca a avut mari emotii, fiind prima data cand trebuie sa vorbeasca unui public asa numeros despre un subiect sensibil – relatia dintre bloggerii si companiile locale. De asemnea as vrea sa multumesc dlui Cristian Sutu pentru poza de grup de la finalul evenimentului. (poza de mai jos)

Parerea pe care o am eu despre comunitatea locala ieseana a bloggerilor este ca inca mai sunt minusuri, dar de fapt asta o stim cu toti: ”Teoretic se poate. Practic suntem la nivel teoretic”.

Informatii cheie pentru mine de la SMS Iasi 2013:

  • De ce se fac evenimente la care se invita bloggeri?
    • Totul devine mai veridic daca bloggerul scrie un articol dupa ce a participat la eveniment.
    • Comunicarea dintre blogger si companie devine mai personala decat trimiterea unui brief cu cerintele pentru un advertorial.
    • Creste increderea bloggerului in companie, ca mai apoi sa creasca si cea a cititorilor pe care bloggerul ii influenteaza.
    • Linkurile catre paginile companiei oricum se obtin daca bloggerul s-a simtit bine la eveniment. Cu siguranta va face o trimitere catre organizatorul evenimentului.
    • Practic, atunci cand inviti bloggeri te poti gandi si la un fel de brand ambassador.
  • De ce ”trasaturi” au nevoie bloggerii in relatiile cu companiile?
    • entuziasm
    • atentie la detalii
    • respectarea conditiilor: Livreaza intotdeauna la timp, respectand cerintele. Campaniile sunt negocieri de business, deci trebuie respectati termenii intelegerilor.
    • fara informatii eronate
  • Un blog inseamna ca ai iesit in public. Nu mai vorbesti singur ca intr-un jurnal pe care-l tii intr-un sertar.
  • Ca blogger care tinde spre profesionalizare sau cariera in blogging, ti se recunoaste munca, iti faci prieteni, castigi know-how, participi la evenimente, primesti produse in teste, bani, vizibilitate, etc
  • Nisa conteaza foarte mult!
  • Nu trebuie sa fii blogger generalist ca sa fii blogger cunoscut.
  • Fara domeniul propriu, ramai blogger mic.
  • Care sunt pasii spre pro-blogging?
    • pasiunea
    • documentarea
    • diferentierea
    • specializare
    • nisa
  • Bloggerul este partener, nu canal media!
  • Combina lucruri vechi in feluri noi.
  • Creativitatea duce lumea inainte!
  • Ideea este la fel de importanta ca si executia.
  • Viteza de raspuns e un indicator mult mai valoros decat rata de engagement.
  • Bloggerii isi raspandesc influenta in retelele sociale.

Cam asta mi-am notat, dar daca vrei sa vezi prezentarile speakerilor, sa stii ca cei de la Biz au publicat pe contul lor de Slideshare prezentarile speakerilor.

social media summit iasi - bloggeri

Feeling-ul personal la final de SMS Iasi 2013 a fost ceva de genul – sunt mai motivata sa fac mai mult decat pana acum, aplicand sfaturile auzite pe parcursul zilei. Si mi-am si pus o dorinta: sa incerc sa realizez o campanie cu scop caritabil, mai ampla, cu bloggerii din Iasi, avand in vedere ca noi la asociatia AsdMARK deja am ales un caz pe care vrem sa il rezolvam prin intermediul evenimentului SuPORTing. 

Pentru alte pareri despre evenimentul SMS Iasi 2013, poti citi ceea ce au scris Anda, Adi, AlexFlorin M., Florin A., Marius, Mihaela, RichardStefan si Dan Dragomir.

Anca Balaban

44 Comments

  1. Deci sa dispara .wordpress.com :)) da?
    Oricum evenimentul a fost foarte tare si pot sa spun ca si eu am ramas cu multe informatii utile la care voi avea timp sa meditez si sa aplic. Cu siguranta un eveniment de acest gen trebuie sa ajunga si la a o suta editie mai ales ca social media este acum atat de prezenta in vietile noastre…

    • Pai asta e una din intentiile pe care le am..sper ca in scurt timp sa postez pe ceva cu .ro la sfarsit. 😀
      Si mie mi-a placut!
      Participam si anul viitor? :))

      • Cu siguranta participam si anul viitor si pana atunci sper sa ne mai intalnim la cat mai multe alte evenimente. Joi (21 martie) ar trebui sa ne intalnim la RIUF 🙂

        • Se face! Ne vedem la RIUF! 😀 Si dupa om mai vedea cum strangem gasca!
          Sa nu uiti sa o iei pe Alexandra, ca se supara. ;))))

      • Mutarea unui site pe un domeniu propriu se face relativ usor si iti pastrezi si PageRank-ul.
        Am ajuns si eu vineri la SMS si a fost interesant. Ma tin in priza astfel de evenimente 🙂

  2. Salut Anca!
    Si pentru mine a fost super experienta SMS Iasi 2013.
    Felicitari pentru blog si ma bucur ca te-am descoperit. Poti sa imi trimiti si mie photo pe email. Thanks.

    • Buna si tie! Ma bucur ca la final de SMS cu toti impartasim o stare asemanatoare!
      Multumesc pentru felicitari, dar nu e cine stie ce! Mai am multe de invatat si aplicat. Inca sunt la capitolul “experimentez ce merge si ce nu”.
      O sa iti trimit si tie fotografia imediat!
      Cu placere!

    • Cam toti spunem cam acelasi lucru despre SMS Iasi. Cred ca sunt mandri de evenimentele lor cei de la Biz. :))
      Asa-i ca am avut idee buna cu poza? Daca plecati nu se mai facea. Deja o parte aveau hainele pe ei.
      Trebuia o poza de grup! Acum avem o amintire faina de la un eveniment la fel de fain!

  3. Macar pe wordpress.com nu trebuie să “Pregătești serverul pentru succes”..

    Evenimentul a avut oameni de calitate.

    • 🙂 ca bine zici! 😀
      Au fost intr-adevar oameni de calitate!
      Am dat de articolul tau la Chinezu vazand pingurile. 🙂
      Sper ca nu te superi ca am pus doar Marius, cu toate ca nu ne cunoastem personal.

      • Fara probleme….
        Nu am avut ocazia sa ne stim personal dar nu ma stresez eu deloc daca o persoana imi zice pe nume.

        Oricum sigur ne-am vazut pa eveniment… cred ca imi aduc aminte de tine…
        Incantat de cunostinta si online!

      • O sa incep sa ma semnez de acuma Marius Agavriloaie :)) sa nu ma confunde lumea…. dupa ce m-am gandit mai bine…. data viitoare vei avea si numele de familie

  4. V-ati adunat cele mai urate formatoare de opinie la un loc… Mare realizare

  5. Te salut cu respect Anca!
    Ma bucur sa te cunosc si la tine “acasa” unde constat ca esti inconjurata doar de prieteni frumosi, toti unul si unul!
    Daca toti ante-comentatorii au afirmat la unison ca SMS Iasi a fost o realizare si un timp petrecut cu folos, iar eu am simtit la fel, ce as mai putea adauga decat ca: CINE SE ASEAMANA SE ADUNA!

    See you next time!

    • Salutari respectuase inapoi!
      Referitor la prieteni, in ultima perioada chiar s-au mai inchegat legaturile intre unii dintre noi. SMS Iasi a fost prilejul sa ne vedem, sa vorbim si in acelasi timp sa aflam lucruri noi despre ceea ce ne pasioneaza.
      Nu am avut ocazia sa ne cunoastem personal, dar va fi poate data viitoare, caci multi dintre noi, deja ne gandim cum va fi editia a 4-a SMS Iasi.

  6. Frumos post. O experienta minunata, cum am mai spus. felicitari pentru blog si succes mult.
    O saptamana minunata.

  7. 1. A fost adusa in discutie intrebarea “De ce se fac evenimente la care se invita bloggeri?” informatiile pe care le-ai oferit la aceasta intrebare sunt cu totul si cu totul plauzibile. Cu parere de rau spun “OARE DE CE NU AM PARTICIPAT SI EU? :((“. whatever!!
    2. Vreau sa ma anunti si pe mine cand se publica prezentarile speakerilor. ma intereseaza aceste subiecte. Multam!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.